EA: "sommige mensen bang van verandering"
Tegenwoordig is het voor heel wat uitgevers belangrijk om op verschillende platformen te zitten met games en services, om zo op elk moment de speler ten dienste te kunnen zijn (en bijgevolg de fan aan een franchise te strikken). Ook EA heeft al heel wat zijstapjes gezet naar mobiele platformen en sociale netwerken. Patrick Soderlund (vice-president EA Games) verwacht echter niet dat er zomaar titels geproduceerd worden voor ieder platform.
"We moeten naar de essentie van de games (zoals Fifa) en dan zien hoe die op andere platformen passen, naast pc en consoles. Een Need for Speed-port maken voor iPhone, daar sta ik niet voor te springen. Wat is het nut daarvan? Je moet de sterke punten gebruiken van het platform waarop je zit", zegt Patrick Soderlund. Hij ziet het dan ook als een evolutie om een game-ervaring op meerdere platformen te krijgen. "Als ik terugkijk naar hoe ik entertainment 5 jaar geleden verorberde en hoe ik het nu doe, dat is heel anders. We moeten deze veranderingen gewoon omarmen in plaats van er schrik van te hebben. Ik denk dat sommige mensen zo verrast zijn door de veranderingen dat ze er bang van zijn. Ze proberen vast te klampen aan wat ze kennen en dat is het gevaar. Als je je niet aanpast, word je al snel irrelevant. Daar ben ik echt rotsvast van overtuigd."