"Jaarlijkse Call of Duty omdat fans het willen"
Sinds 2006 is elk jaar een nieuwe Call of Duty verschenen en inmiddels zou het maar vreemd zijn als dat plots zou ophouden. "Een nieuw jaar, een nieuwe Call of Duty" is dus de verwachting, maar die jaarlijkse release is er volgens Eric Hirshberg omdat fans het willen.
"Het tempo van de releases lijkt een mooi evenwicht te hebben gevonden met de honger van mensen," vertelt Hirshberg. "Er is telkens weer vraag naar en enthousiasme. Daarna spelen mensne het doorheen het jaar. We hebben vandaag onze grootste community van spelers ooit. Op dit moment zijn er meer mensen die Call of Duty spelen dan ooit tevoren, wat opmerkelijk is voor een franchise die al zolang bestaat als Call of Duty. Maar we vinden het niet zomaar vanzelfsprekend."
Volgens Hirshberg is de afwisseling tussen Treyarch en Infinity Ward, en hun onderlinge strijd om elkaar te overtreffen, een belangrijke factor in het jaarlijkse succes van Call of Duty. "Afwisselende studio's hebben is een van de geheimen voor het succes van de franchise. Je hebt verschillende creatieve mensen die een sterke wil hebben en op zichzelf denken. Iedereen begrijpt wat een sterke Call of Duty-game maakt. Treyarch en Infinity Ward zijn de meesters, en ze hebben dit gecreëerd. Er is van jaar tot jaar dus een hoop gemeenschappelijk DNA."
Ondanks dat gemeenschappelijk DNA echter vindt Hirshberg dat Call of Duty jaarlijkse voldoende innoveert, net omwille van die concurrentie tussen Treyarch en Infinity Ward en hun wil om iets anders te brengen. "Maar dan zijn er mensen die elkaar willen overtreffen. Er is wat gezonde competitie. Er is een verlangen binnen het creatieve team om niet hetzelfde te doen en niet te stagneren, hetzelfde verlangen dat er ook in de community is. Over het algemeen lijkt dit een goed systeem te zijn."