Guerrilla Games: "Killzone 2 was te stedelijk"
Steven Ter Heide, die we kennen als producer van de Killzone games, had onlangs een gesprek met de mensen van CVG, waarbij vooral gepolst werd naar de manier waarop de studio de wensen van de gamers zelf in het spel verwerkte. Tijdens dit interview gaf hij ook nog toe dat de setting van Killzone 2 te stedelijk was.
Zijn exacte woorden woorden klonken als volgt: 'I think with Killzone 2 we stayed too long in the urban setting, there wasn't enough variety towards the first half of the game.There was more variety towards the end but a lot of people didn't get to there.' Volgens onze noorderbuur is de stedelijke omgeving dan ook de reden waarom vele Killzone 2-spelers afhaakten om de game uit te spelen. Hij voegde hieraan toe dat ze in Killzone 3 de spelers constant nieuwe ervaringen willen doen beleven en hij zette dit kracht bij met de volgende woorden: 'Now I'm in a tank, now I'm doing this, now I've got a jetpack.' Hij hoopt dat gamers hierdoor hun spel, welke hij omschrijft als 'een rollercoaster', wel tot het einde zullen uitzitten.
Of Guerrilla Games erin is geslaagd om voldoende variatie in Killzone 3 te steken kunnen jullie vanaf vandaag ervaren, gezien deze titel sinds vandaag in de winkelrekken ligt. Daarnaast mogen jullie je ook nog verwachten aan een mooie review van Jay, die vandaag te bewonderen zal zijn op onze front.