Ontwikkelaar Dark Souls II reageert op berichten afgezwakte graphics
Nadat we de laatste tijd heel wat gedoe hadden rond de resolutie en framerate van bepaalde games, lijkt er nu weer wat nieuw voer voor discussie te zijn, namelijk het al dan niet afzwakken van de grafische kracht van een game na de aanvankelijke onthulling ervan, waar het spel er dan meestal erg goed uitzag. Eerder werd Watch_Dogs hierover al aangepakt en nu is het de beurt aan Dark Souls II.
Net als bij Watch_Dogs krijgen we van de ontwikkelaar zelf niet meteen een eenduidig antwoord en wordt er eerder wat rond de pot gedraaid. In een reactie laten ze bij From Software namelijk weten dat games tijdens hun ontwikkeling heel wat veranderingen ondergaan, voor en achter de schermen, qua verhaal, qua gameplay, qua audio, en ook qua graphics. Dit gebeurt om het geheel optimaal in balans te krijgen en om een volledige game lang een bepaalde kwaliteit te kunnen aanhouden, moeten de graphics dus soms wat worden bijgestuurd. Of dit ook effectief is gebeurd bij Dark Souls II, werd niet bevestigd, maar op basis van de uitleg zou je dan vermoeden van wel.
Op zich is het natuurlijk logisch dat games tijdens hun ontwikkeling nog de nodige veranderingen ondergaan, alleen lijkt Form Software met deze reactie een beetje voorbij te gaan aan de feitelijke frustratie van gamers. Dat games veranderen op zich is niet meteen een probleem, lijkt ons, maar al te vaak wordt van tevoren een erg goed ogende demo getoond die uiteindelijk niet realistisch blijkt te zijn voor de eindproduct, waardoor dus valse verwachtingen worden gecreëerd en gamers uiteindelijk teleurgesteld zijn.