Prijs niet doorslaggevend voor succes platform
Volgens Jack Tretton, president van Sony Computer Entertainment America, is het succes van een platform niet afhankelijk van de prijs van het toestel, maar eerder van de waarde van wat het aanbiedt. "Ik denk dat consumenten op waarde reageren. Als je gepassioneerd bent door iets, dan zal je een manier vinden om het te krijgen en gamers zijn zeer gepassioneerd." Jack Tretton haalt hierbij ook de vergelijking met films boven, waarbij je bij games zowat zestig dollar betaalt voor ettelijke tientallen uren plezier, terwijl naar de cinema gaan zowat even duur wordt voor slechts 2 uur entertainment.
"Als je een platform koopt of technologie koopt, dan koop je hopelijk iets waar je jaren plezier aan gaat beleven. Als je naar een gelijkaardige aankoop bekijkt, hetzij een iPod of gsm, zijn mensen gewoon om ettelijke honderden dollars te betalen om een draagbaar toestel te kopen. Het komt gewoonlijk neer op 'hoe goed is het en hoe hard kijk ik er naar uit'. Dat wil niet zeggen dat de prijs geen invloed heeft, maar ik denk niet dat de prijs doorslaggevend is voor het succes van een platform. Iets dat slecht en goedkoop is, zal geen succes zijn. Iets dat duurder is zal uiteindelijk zijn publiek vinden als het genoeg waarde aanbiedt."