Sony legt laattijdige PSN-verklaring uit
Sony krijgt uit meerdere hoeken de wind van voren, onder meer uit de Amerikaanse senaat. Vele partijen vinden het immers ongehoord dat het bedrijf zo lang heeft gewacht om zijn consumenten te waarschuwen over de problemen met hun kredietkaartgegevens. Sony heeft nu zelf een boodschap de wereld ingestuurd om het uit te leggen waarom men gewacht heeft.
"Er zat een verschil tussen het moment dat we zagen dat er een externe indringing was en het moment waarop we zagen dat er gegevens van klanten waren gestolen. De indringing hadden we door op 19 april en we sloten de service dan ook onmiddellijk af. We brachten dan externe experts erbij om te leren hoe er werd binnengedrongen en hebben dan ook een onderzoek uitgevoerd naar de oorzaak en de omvang van het probleem. Daarvoor was het nodig om ettelijke dagen uit te trekken om zaken te analyseren. Tot gisteren hadden onze experts nodig om de omvang te beseffen. We hebben dan de informatie gedeeld met onze klanten en het gisterenavond kenbaar gemaakt.
Voor zij die nog aan het zoeken zijn, is er een FAQ opgesteld.
Bedankt voor jullie blijvende geduld en steun."