Keuzes Infamous 2 sluiten 20% content uit
Infamous liet je al keuzes maken die van doorslaggevend belang waren voor het verhaal en het verdere verloop van het spel. Ook in Infamous 2 gaan de makers deze richting uit, al zal het iets meer invloed hebben op het spel. Daar waar de voorganger 2 kanten gaf van dezelfde gebeurtenis, zal je in Infamous 2 hele delen missen door goed of slecht te zijn.
Hiermee wil men ook de herspeelbaarheid bevorderen. Wil je immers alles weten in het spel, dan zal je zowel de goede kant als de slechte kant moeten uitproberen, want maar liefst 20 % van alle content is gebonden aan je Karma-beslissingen. Speel je dus heel het spel als held, dan heb je eigenlijk slechts 80% gemeenschappelijke content gezien. Een vijfde van elke playthrough is dus unieke content. Ook beide eindes zijn enorm verscheiden en zorgen er dus voor dat je twee spelsessies nodig zal hebben om te weten hoe Infamous 2 kan eindigen. Wetende dat je het minstens 12 uur dient te spelen om tot 1 einde geraken, belooft Infamous 2 heel wat mensen een tijd bezig te houden. Binnenkort kan je hier de preview verwachten en we hebben ook nog een verrassing in petto.