4gamers.be

[GC] ZEN Studios

Door Goofus, 27-08-2012 00:01

CastleStorm (XBLA)

 

Een tweede game die we al konden testen is CastleStorm, een titel die (tijdelijk) exclusief zal zijn voor XBLA. Het spel laat zich best omschrijven als een tweedimensionale RTS. Aan beide kanten van de spelwereld staat een kasteel dat je als speler geleidelijk aan zult uitbouwen. Elke kamer in je kasteel geeft je immers mogelijkheden om bepaalde verdedigingsmiddelen op te trekken of bepaalde eenheden uit te spuwen die instaan voor het hoofddoel van de game: het kasteel van je tegenstander vernielen of zijn vlag stelen en veilig naar je eigen optrekje loodsen.

Er zijn verschillende mogelijkheden om dat einddoel te bereiken. De meest voor de hand liggende is door het produceren van troepen met de credits die je al spelenderwijs verdient. Deze troepen bestormen het kasteel aan de overkant en worden daarbij gehinderd door vijandige soldaten en door een flink uit de kluiten gewassen ballista die ze genadeloos neermaait. Dat brengt ons meteen bij de tweede tactische laag van CastleStorm, want ook jijzelf beschikt over een identieke ballista die je automatisch kunt laten werken, of ook met de analoge stick zelf kan besturen om het pad vrij te maken voor je stormtroepen. Een derde en laatste manier om in te grijpen in het spel is door in de huid te kruipen van een held en zelf de aanval te leiden en je soldaten de vrije baan te geven.

De verhaalmodus zal verschillende variaties op het standaardspel ingebouwd hebben, om alles boeiend en gevarieerd te houden. We hadden al dat managen van troepen, ballista en held relatief snel onder de knie en onze eerste kennismaking met de game verliep dus vlot, want volgens de mannen van ZEN waren we de eersten op Gamescom die het demo-level wisten te verslaan. Of ons dat ook een tweede keer zal lukken, zullen we dit najaar gaan ontdekken, want dan zal CastleStorm verschijnen op XBLA. Releases op andere platformen lijken niet onwaarschijnlijk, al hield men bij ZEN daarover de lippen voorlopig nog stijf op elkaar.

Conclusie

Een extra lading pinball, twee games die we best konden smaken en een erg hartelijke ontvangst met een open babbel over de gamesindustrie: de mensen bij ZEN Studios bevestigden ons tijdens deze Gamescom dat ze weten wat ze willen en dat ze ook de middelen in huis hebben om het buiten hun traditionele flipperhabitat te maken. Of KickBeat en CastleStorm de verwachtingen zullen inlossen, komen we later dit jaar te weten, maar wij amuseerden ons alvast kostelijk met beide games.

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven op dit artikel.

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam

De inhoud van deze website is gelicentieerd onder een 'Attribution - Noncommercial - No Derivative Works 2.0' Licentie. 4Gamers maakt deel uit van de 4Entertainment bvba. Copyright 2011 - 2020 door 4Entertainment bvba.