Twin Blades (PSN)
Tegenwoordig worden ons allerlei soorten zombie-games om de oren gesmeten. Je zou haast denken dat zombies een enorme inspiratiebron zijn voor verschillende ontwikkelaars. Jammer genoeg is in het verleden gebleken dat het niet altijd evident was om allesvretende schurken tot het godendom der spellen toe te laten. Hoeveel doorzettingsvermogen heb jij om de eindstreep van de minigame Twin Blades te behalen?
Een heilige non?
Twin Blades is een zombie survival game, maar eigenlijk speelt het meer als een simpele versie van een beat’em up. Jij speelt als hoofdpersonage, zuster Angelika, terwijl je met behulp van een pistool of een grote zeis hordes zombies een kopje kleiner zal maken. In opdracht van een soort duistere monnik moet jij de wereld redden van de ondergang. Waar hebben we dat verhaal nog gehoord? Denk nu niet dat zuster Angelika een heilig boontje is, want het bloed zal weelderig van je beeldscherm spatten.
Qua gameplay zit het spel vrij eenvoudig in elkaar. Je kunt kiezen uit de ‘story mode’ of ‘survival mode’. In de ‘story mode’ zal je verschillende dorpen moeten redden van de ondergang. Na het succesvol afronden van twee werelden ga je de uitdaging aan via een pittig baasgevecht. Dit weerkerende gevecht en de combinatie van hordes zombies die steeds op je afstormen maakt dat Twin Blades een nogal repetitief karakter heeft. Via een aparte map kan je trouwens zien op welke locatie je hoofdpersonage zich bevindt, al is dit niet echt noodzakelijk aangezien verloren lopen uit den boze is. In ‘survival mode’ is het de bedoeling om zoveel mogelijk levels gedurende 31 dagen te overleven. Wederom is dit een vrij eentonige bedoening waarbij je van de meest geduldige soort zal moeten zijn om de gamemode langer dan een uur vol te houden.
Een lekkere barbecue moet kunnen
Vijanden zullen je steeds van beide kanten bestoken en enkel met een goed uitgekiende timing zal je de bloeddorstige zombies kunnen onthoofden. Het gebruik van de dodelijke zeis is ten zeerste aan te raden, aangezien je hiermee je pistool weer voorziet van de nodige kogels. De zombies komen in grote aantallen en met grijpgrage armen op je af en dat maakt Twin Blades vrij intens om spelen. Het gebeurt geregeld dat het game-over scherm snel tevoorschijn komt, omdat je gewoonweg de tijd niet hebt om je langs beide kanten te manoeuvreren door het hoge aantal vijanden. Frustratie zal zich dan ook meer dan eens meester van je maken tijdens het spelen van Twin Blades. Met wat geluk dropt een ter ziele gegane vijand een ‘health potion’ zodat je je levensduur wat langer zal kunnen rekken. Hoe meer zombies je doodt, hoe meer ‘experience points’ je zult vergaren en die zijn noodzakelijk om je wapens tot viermaal toe te upgraden. Zo heb je naast je gewone pistool na verloop van tijd nog een vlammenwerper en ‘holy beam’ ter beschikking. Denk nu niet dat de vlammenwerper zoveel krachtiger is dan het pistool, want dan kom je bedrogen uit. Het roosteren van een zombie zal nu eenmaal tergend traag verlopen.
Grafisch gezien is het spel niet slecht voor een mini van PSN. De manga-anime stijl oogt vrij goed, al is het beeld met momenten iets minder scherp en kartelig, maar dat zal ook wel enigszins te maken hebben met het feit dat Twin Blades oorspronkelijk werd ontwikkeld voor de iPhone en PSP.
- pittige old-skool levels
- vrij mooie anime-stijl
- repetitief
- upgrade wapens loont niet
- weinig inhoud